Általános szerződési feltételek

A OnePoint mobiltelefon-tartozékokat forgalmazó webáruház, mely Magyarország területén működik, a hatályos magyar jogszabályok vonatkoznak rá. A webáruházat a Takforsys Információtechnológiai Kft. (a továbbiakban: Üzemeltető) üzemelteti. A bolt kizárólag magyar vagy angol nyelven köt szerződést ügyfeleivel.

Felhívjuk a figyelmed, hogy a OnePoint használatával automatikusan elfogadod az alábbi feltételeket:

Az alábbiakban teszünk eleget a jogszabályok által előírt kötelező tájékoztatásnak, illetve segítjük a OnePoint webáruház használatát praktikus információkkal.

Cégadatok

Név: Takforsys Információtechnológiai Kft.

Székhely: 1088 Budapest, Krúdy u. 4. (ügyfeleket nem fogad!)

Telefonszám: +36 1 445 4125 (munkanapokon 9.00-17.00)

E-mail cím: hello@onepoint.hu

Cégjegyzékszám: 01-09-902878

Adószám: 14416271-2-42

Bankszámlaszám: Raiffeisen Bank Zrt.: 12010628-01064318-00100006 

Ügyfélszolgálat, támogatás, panaszkezelés

Amennyiben bármilyen kérdésed adódik a nálunk vásárolt tartozék használatával, illetve beállításával kapcsolatban, az alábbi elérhetőségeken érsz el minket:

E-mail cím: hello@onepoint.hu

Telefonszám: +36 1 445 4125 (munkanapokon 9.00-17.00)

Amennyiben a termékkel vagy a OnePointtal kapcsolatban panaszt szeretnél tenni, azt a következő elérhetőségeken teheted meg:

E-mailen: hello@onepoint.hu

Postai úton: 1088 Budapest, Krúdy u. 4. (ügyfeleket, csomagokat nem fogad!)

Amennyiben a hozzánk intézett panaszt elutasítjuk, jogosult vagy a lakóhelyed vagy a tartózkodási helyed szerint illetékes békéltető testülethez fordulni. A békéltető testület megkísérli a fogyasztói jogvitát bírósági eljáráson kívül rendezni. A békéltető testületek elérhetőségeit ide kattintva töltheted le

A szerződés létrejötte

A OnePoint kereskedelmi célú internetes honlap, mely kizárólag az online felületén, illetve e-mailben köt szerződést ügyfeleivel.

A OnePoint online felületén keresztül leadott megrendelést követően a rendszer által küldött visszaigazolással egy időben, illetve az e-mailben leadott megrendelést követően a visszaigazoló e-maillel egy időben a megrendelt termék(ek)re adásvételi, illetve szállítási szerződés jön létre a Megrendelő és Üzemeltető közt.

A rendelés menete az online felületen

1. Válaszd ki a kínálatból, melyik termékre van szükséged, és a "Kosárba tesz" gomb megnyomásával helyezd a kosaradba!

2. Az oldal jobb felső részén látható "Kosár" részen láthatod, hogy hány termék van a kosaradba helyezve, és azok összesen mennyibe kerülnek.

3. Ha befejezted a termékek kiválogatását, kattints a "Kosár tartalmának megjelenítése" gombra!

4. Az így megjelenő menüben láthatod részletesen a kosarad tartalmát, megváltoztathatod a mennyiséget és törölheted azt a terméket, amire mégsincs szükséged. Ezen az oldalon döntheted el, hogy regisztrálsz-e webáruházunkba, vagy vendégként vásárolsz nálunk. Itt adhatod meg a kedvezményre jogosító kuponkódodat is (ha van).

5. Először válaszd ki a fizetési módot (utánvét, előre utalás, bankkártya), majd az átvételi módot (GLS CsomagPont vagy GLS futár). Ha házhoz szállítást kérsz, olyan szállítási címet adj meg, ahol nap közben át tudod venni a csomagodat.

6. Az utolsó oszlopban üzenhetsz a szállítónak is (például a "lakás a második lépcsőházban található", vagy a "kapucsengőre Kovács van kiírva" stb.) A „Rendelés megerősítése” gombot megnyomva fizetési kötelezettséggel járó megrendelést adsz le és rendelésed bekerül a rendszerünkbe, a feldolgozásról e-mailben kapsz értesítést. 

Szállítási feltételek

A megrendelt termékeket futárral a megadott szállítási címre, vagy egy általad kiválasztott GLS CsomagPontra szállítjuk ki. Az áruk kiszállítását a General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. végzi csomagmérettől függetlenül bruttó 990 forintos szállítási díj ellenében. Bruttó 25 000 Ft-ot meghaladó megrendelés esetén a kiszállítási díj 0 Ft. A csomag GSL CsomagPontra érkezéséről automatikus e-mail üzenetet kapsz, ezt követően a csomag 5 napig vehető át.

A szállítás során a kézbesítő partnerünk a lehető legnagyobb gondossággal jár el, a csomag sérülésmentességéért a vevőnek történő átadás pillanatáig felel. Amennyiben a csomagon külsérelmi nyom látszik, a futár vagy a CsomagPontos kolléga jelenlétében ellenőrizd a termék sértetlenségét. Sérülés esetén még a helyszínen vegyetek fel jegyzőkönyvet, ennek hiányában – később – neked kell bizonyítanod, hogy a termék a szállításkor sérült meg.

Amennyiben a több termékből álló rendelésedet készlethiány miatt nem tudjuk azonnal kiszállítani, és részleges szállítást kérsz, úgy csak az első szállításnál számítunk fel szállítási díjat.

A OnePoint fenntartja a jogot, hogy bizonyos termékek esetében a weboldalon előzetesen közölt szállítási határidőtől eltérjen. Erről minden esetben előre értesítünk e-mailben, és ha számodra nem megfelelő az új szállítási időpont, következmény nélkül elállhatsz a szerződéstől.

Üzemeltető a megrendelések teljesítésével egy időben minden szállításhoz kapcsolódóan számlát állít ki, és mellékeli a termék jótállási jegyét (amennyiben tartozik hozzá).

Árak, fizetési mód és fizetés

A OnePointban bruttó (27%-os forgalmi adót tartalmazó) árakat feltüntettünk fel. A bolt adminisztrátorai bármikor, előzetes értesítés nélkül módosíthatják az oldalon lévő bármely tartalmat – ide értve a termékek leírását, az akciók tartalmát és az árakat is. Amennyiben minden gondosságunk ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére (különös tekintettel, de nem kizárólagosan a nyilvánvalóan téves, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő árra), akkor nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron szállítani, hanem a megrendelést követően felajánlhatjuk a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében elállhatsz vásárlási szándékodtól. A már megrendelt termékekre minden esetben a megrendeléskor közölt ár vonatkozik. Felhívjuk a figyelmed, hogy a hatályos magyar jogszabályok értelmében készpénzes fizetés esetén a számlázási program automatikusan 5 forintra kerekíti az összeget. A megrendeléskor kapott visszaigazoló e-mail ilyen tekintetben nem minősül számlának.

A OnePointban bankkártyás fizetéssel, PayPal-lel, utánvéttel és előre utalással tudsz fizetni. Bankkártyás vásárláskor és PayPal-es fizetéskor a rendszer továbbít a biztonságos banki fizetőoldalra, vagy a PayPal oldalára. A OnePoint szerződött online fizetési partnere, a Wirecard Bank AG semmilyen ügyféladatot nem tárol és nem őriz meg, a megadott kártyaadatokat kizárólag az adott tranzakcióra vonatkozóan használja fel. 

A megrendelt termékeket utánvéttel is van lehetőséged kifizetni, ekkor a OnePointtal szerződött futárcégnek készpénzben, vagy akár bankkártyával is kifizetheted a vételárat, mely a csomagoláson is szerepel. 

Végül lehetőséged van előre utalással is fizetni, ez esetben a rendelés leadását követően egy proforma számlát kapsz majd munkatársunktól e-mailben (amennyiben a megrendelt termék elérhető raktárról), melynek ellenértékét a számlán megadott bankszámlaszámra kell befizetned. A megrendelt terméket csak az összeg jóváírása után kézbesítjük.

A megrendelt árucikk az átvétel és az ellenérték kifizetése után kerül a tulajdonodba.

A hatályos törvényi szabályozás alapján eltérő jogok illetik meg a vásárlót, amennyiben az fogyasztóként vagy vállalkozásként köt szerződést – ezért fontos, hogy tisztában legyél a különbségekkel.

A Ptk 8:1. § (1) 3. és 4. pontja alapján fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy; vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Érthetőbben: fogyasztónak minősülsz – és az adásvétellel fogyasztói szerződés, ráadásul távollévő felek között kötött szerződés jön létre –, amennyiben a vásárolt termékért magánszemély részére kérsz számlát. Amennyiben a számlát jogi személy részére kéred (tehát pl. a cégedben elszámolod), abban az esetben már vállalkozásnak minősülsz és más szabályok vonatkoznak az adásvételre.

Hibás teljesítés

Hibásan teljesítünk, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban (és az annak részét képező használati útmutatóban, vásárlói tájékoztatóban) megállapított minőségi követelményeknek. Szolgáltatás alatt termékértékesítés esetében magát az áru átadását kell érteni.

A teljesítés ideje a vásárlás ideje, vagy a kiszállítás időpontja, és a terméknek ekkor kell hibátlannak, hibaok nélkülinek lennie.

A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy a kötelezett (a termék eladója, az Üzemeltető) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) felelősséggel tartozik. A forgalmazó ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem ismerhető fel (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

Fentiekhez képest a jótállás – hétköznapi és közismert nevén „garancia” – azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó általi, nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.

A termékszavatosság nagyon hasonló a kellékszavatossághoz, de szűkebbek a feltételei: csak a fogyasztó és a termék gyártója (vagy forgalmazója) között értelmezhető, csak ingó dolgokra vonatkozik (tehát szolgáltatásra nem) és csak a termék hibájának javítását, vagy a termék cserejét lehet kérni.

Mindent elkövetünk a webáruházban szereplő termékleírások pontossága érdekében, különös tekintettel az egyes árucikkek kompatibilitását illetően. Amennyiben a megrendelt termék mégsem használható a telefonoddal, és az a mi tévedésünkre vezethető vissza, díjmentesen kicseréljük vagy visszavesszük. Probléma esetén írj e-mailt a hello@onepoint.hu-ra!

Kötelező tájékoztató az elállásról, a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról a fogyasztói szerződésekben

1. A rendelés lemondása (elállás), a termék visszaszolgáltatása

A távollévők között kötött szerződés szabályainak megfelelően fogyasztóként Téged a termék átvételének napjától számított 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illet meg. Elállási jogodat a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatod.

Ha elállási jogoddal élni kívánsz, akkor elállási szándékodat tartalmazó egyértelmű nyilatkozatodat juttasd el (például postán vagy e-mailben) a következő címre: Takforsys Információtechnológiai Kft. 1088 Budapest, Krúdy u. 4. (telefon: +36 1 445 4125, e-mail cím: hello@onepoint.hu) Ebből a célból felhasználhatod az oldalunkról letölthető elállási nyilatkozat-mintát, vagy benyújthatod az elállási szándékodat egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatodat is. Mindkét esetben e-mailben visszaigazolást küldünk neked a nyilatkozat megérkezéséről.

Határidőben gyakorolod elállási jogodat, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldöd elállási nyilatkozatodat.

Amennyiben elállsz a vásárlástól, úgy haladéktalanul, de legkésőbb az elállás tudomásunkra jutásától számított 14 napon belül visszatérítjük az általad ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Nem vagyunk azonban kötelesek visszatéríteni azt a többletköltséget, ami abból adódik, hogy kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választottál (expressz futár).

A visszatérítéskor az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulásodat adod; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag semmilyen többletköltség nem terhel.

Elállás esetén köteles vagy számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldöd a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Te viseled.

A termék használatából eredő értékcsökkenésért kizárólag a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben felelsz.

Felhívjuk a figyelmedet, hogy mindaddig visszatarthatjuk a vételárat, amíg a terméket vissza nem szolgáltatod, vagy kétséget kizáróan nem igazolod, hogy azt visszaküldted.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) c) pontja alapján fogyasztóként sem gyakorolhatod az elállás jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Te utasításaid alapján, vagy kifejezett kérésedre állítottunk elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Te személyedre szabtunk.

Kérjük, hogy a 14 napos elállás idejére tedd el a vásárláskor kapott csomagolást, illetve címkéket, hogy megkönnyítsd számunkra a visszaküldött termékek kezelését.

2. Kellékszavatosság

A OnePoint hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthetsz a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Választásod szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhetsz:

Kérhetsz (1) kijavítást vagy (2) kicserélést, kivéve, ha az ezek közül választott igényed teljesítése lehetetlen, vagy a OnePoint számára más igényed teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. 

Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérted, illetve nem kérhetted, úgy (3) igényelheted az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Te is kijavíthatod, illetve mással kijavíttathatod, vagy – végső esetben – a (4) szerződéstől is elállhatsz. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Választott kellékszavatossági jogodról egy másikra is áttérhetsz, az áttérés költségét azonban Te viseled, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a OnePoint adott okot.

Köteles vagy a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogaidat már nem érvényesítheted.

Kellékszavatossági igényedet a OnePointtal szemben érvényesítheted.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igényed érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolod, hogy a terméket a OnePointtól vásároltad. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már te vagy köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

3. Termékszavatosság

Termék hibája esetén – választásod szerint – kellékszavatossági igényt, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthetsz.

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheted.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényedet a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheted. E határidő elteltével e jogosultságodat elveszted.

Termékszavatossági igényedet kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatod. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén neked kell bizonyítanod.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály, vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetsz. Termékszavatossági igényednek eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényedet a gyártóval szemben érvényesítheted.

4. Jótállás

Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Üzemeltető jótállásra köteles. A OnePoint a webáruházban kapható bruttó 10 000 Ft-ot meghaladó vételárú okosórákra, memóriakártyákra, akkumulátortöltőkre és headsetekre 1 év jótállást vállal. 

A jótállást a számlával és a vásárláskor kapott jótállási jeggyel egyaránt érvényesítheted. A jótállás részletes feltételeit a jótállási jegy tartalmazza.

A OnePoint jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetsz, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok a 2. és a 3. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletnek.

Kellékszavatossági és jótállási igényed gyors és zökkenőmentes intézése érdekében a meghibásodást követően a lehető leghamarabb vedd fel a kapcsolatot munkatársunkkal a +36 1 445 4125-ös telefonszámon, vagy a hello@onepoint.hu e-mail címen!

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás és elállás a nem fogyasztói szerződésnek minősülő esetekben

Ha vállalkozásként vásárolsz nálunk, akkor a fogyasztói szerződésekre vonatkozó kellékszavatossági és jótállási feltételeket – a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállást – azonos módon biztosítjuk számodra.

A termékszavatosság a nem fogyasztói szerződésekre nem vonatkozik.

Vállalkozásként a távollévő felek közötti szerződéskötés feltételei biztosította 14 napos elállás jogát sem gyakorolhatod.

Egyéb költségek, felelősségvállalás

A OnePoint webshopban kapható termékek csomagolása után fizetendő környezetvédelmi termékdíjat, valamint az adathordozók után fizetendő Artisjus jogdíjat a OnePoint üzemeltetője, vagy a termékek első magyarországi forgalomba hozója minden esetben megfizeti. A OnePoint a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért (beleértve a fizikai sérülést és adatvesztést) nem vállal felelősséget.

Fontosabb jogszabályok

Jelen Általános Szerződési Feltételek a 2016. szeptember 1-je után megkötött szerződésekre vonatkoznak. A korábban megkötött szerződésekre az adott időpontban érvényes jogszabályok és az azoknak megfelelő, akkor elfogadott ÁSZF vonatkozik.